تبلیغات
مطالب اینترنتی - حفظ سلامتی در پاییز با خوردن سبزیجات
 
مطالب اینترنتی
صفحه نخست         تماس با مدیر         پست الکترونیک        RSS         ATOM
 
 
سه شنبه 2 مرداد 1397 :: نویسنده : نویسنده


با شروع فصل پاییز بیماری های پاییزی نیز خود را نشان می دهند و از جمله این بیماری های شایع می توان به بیماری های پوستی و آنفلوانزا اشاره کرد اما در این فصل میوه های شگفت انگیزی وجود دارد که باعث برطرف شدن مشکلات در این فصل هزار رنگ می شود و حتی می توان برای حفظ سلامتی در پاییز از این میوه و سبزیجات پر خاصیت نهایت استفاده را کرد باید گفت هر فصلی زیایی های خاص خود را دارد و با مواد غذایی آن فصل می توان به حفظ سلامت کمک شایانی کرد

حفظ سلامتی در پاییز

هر فصلی که سرمی‌گیرد مواد غذایی خاص خود را به طبیعت هدیه می‌دهد و نیازهای بدن نیز تا حدودی تغییر می‌کند. در ادامه با ۵ قهرمان پاییزه از دنیای سبزیجات بیشتر آشنا می‌شوید.

تره‌ فرنگی

سخاوتمند

هم‌خانواده‌ سیر و پیاز است. خوشمزه و پرخاصیت. درست است که شاید این روزها در خانه زوج‌های جوان کمتر پیدا شود اما این سبزی پرخاصیت ارزش آن را دارد که پای ثابت هر آشپزخانه و منوی غذایی باشد.

تره فرنگی سرشار از ترکیبات گوگردی است که ضدسرطان هستند. این ماده غذایی همچنین حاوی خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی قوی می‌باشد. معمولا تره فرنگی به صورت خام مصرف می‌شود اما پخته شده آن نیز از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

کلم

یک دنیا خاصیت

کلم‌ها خانواده‌ بزرگی دارند. کلم برگ، گل کلم، بروکلی، بروکسل، کلم سنگ و غیره. این سبزیجات پرخاصیت، کم کالری بوده و حاوی میزان زیادی ویتامین C هستند. علاوه بر این کلم‌ها حاوی ترکیبات ضدسرطانی قوی به نام «ایندول‌ها» نیز می‌باشند. پس تا می‌توانید کلم میل کنید.

کلم خام حاوی خواص زیادی است پس سر سفره همیشه سالاد کلم داشته باشد. البته اضافه کردن این ماده غذایی پرخاصیت به سوپ و آش نیز فوق‌العاده است. ترشیجات حاوی کلم نیز شما را از خواص این سبزیجات مفید بهره‌مند می‌کنند. کلم‌ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند و شما را از گزند بسیاری از بیماری‌ها دور می‌کنند.

سیب‌زمینی

بی‌ادعا و پرخاصیت

سیب‌زمینی یکی از آن سبزیجات به صرفه و مغذی است که باید به طور مرتب مصرف شود. درست است در برخی از رژیم‌هایی که میزان مصرف کربوهیدرات‌ها را کاهش می‌دهند سیب‌زمینی جایگاهی ندارد اما بهتر است بدانید که اخیرا محققان به این نتیجه رسیده‌اند که اتفاقا سیب‌زمینی بسیار مفید است و مصرف درست آن باعث چاقی نمی‌شود.

حفظ سلامتی در پاییز

روش های حفظ سلامتی در پاییز

سیب‌زمینی سرشار از ویتامین B۶ و C، پتاسیم، منیزیم و فولات است. یک عدد سیب‌زمینی متوسط پخته شده در فر کمتر از یک پیمانه ۲۵۰ میلی‌لیتری برنج سفید پخته شده کالری دارد. البته همین میزان سیب‌زمینی حاوی فیبر و همچنین پتاسیم بیشتری از یک عدد موز متوسط دارد.

البته هستند کسانی که سیب‌زمینی را خام می‌خورند اما توصیه می‌کنیم که آن را پخته و به صورت سرد به سالادهایتان اضافه کنید. مصرف پوره آن نیز مفید و سالم است. توصیه می‌کنیم از سرخ کردن سیب زمینی در روغن زیاد بپرهیزید. استفاده از آن در سوپ سبزیجات نیز فوق العاده است.

کدوحلوایی

اصلا تنبل نیست

در سرتاسر جهان حدود ۵۰ گونه مختلف از کدوحلوایی وجود دارد. میزان بالای بتاکاروتن(پیش ساز ویتامین A) موجود در کدوحلوایی به ارزش غذایی آن افزوده است. این ویتامین خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد که برای بهبود دید شبانه مفید است، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و پوست را خوش آب و رنگ می‌کند.

هر چه رنگ پوست کدو نارنجی‌تر باشد میزان ویتامین A آن نیز بیشتر است. علاوه بر این کدوحلوایی سرشار از پتاسیم است که به تنظیم فشار خون بالا کمک زیادی می‌کند.

حفظ سلامتی در پاییز

حفظ سلامتی در پاییز با مصرف میوه و سبزیجات بی نظیر این فصل

کدوحلوایی پخته شده را می‌توان پوره و در کنار غذاها سرو کرد. می‌توان از آن برای تهیه انواع خورشت‌ها نیز استفاده کرد. از این سبزی نارنجی برای تهیه انواع دسرها نیز استفاده می‌شود. باید بدانید که بچه‌ها عاشق طعم شیرین این سبزی پرخاصیت هستند.

چغندر

سرخ جامه‌ای پرخاصیت

چغندر از آفریقای شمالی آمده است. انواع و گونه‌های مختلفی از چغندر با رنگ‌های متفاوت از قرمز گرفته تا صورتی، زرد و سفید وجود دارد. قند را از چغندر قند می‌گیرند. میزان کربوهیدرات‌های موجود در این ماده غذایی به اندازه کدوحلوایی است. چغندر حاوی کلسیم، پتاسیم، منیزیم و همچنین آنتوسیانین‌ها، رنگدانه‌های قرمز رنگ، است که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد.

می‌توانید چغندر را رنده کرده و به سالادهایتان اضافه کنید. همچنین می‌توانید آن را پخته و در این شب‌های بلند در کنار خانواده میل کنید. البته می‌شود کمی سرکه نیز به آن اضافه کرد. توجه داشته باشید که برگ‌های چغندر نیز خوشمزه و با خاصیت هستند که می‌توانید با کمی روغن زیتون میل کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید.

باید یک هماهنگی خوب بین نیازهای بدن و میوه و سبزیجات فصلی برقرار کرد. چون خلقت هر یک از این نعمت‌ها در فصل خاصی حکمت خود را دارد و آن حکمت ارتقای سلامت ما بنده‌هاست.

خوب است بدانید :درمان بیماری های فصل پاییز با میوه های پاییزی

با سرد شدن هوا در فصل پاییز، کم کم بیماری های این فصل نیز خود را نشان می دهد. اما بهتر است خود را نگران نکنید، چرا که شما می توانید با استفاده از میوه های متنوع این فصل خود را از بسیاری بیماری ها در امان نگه دارید.

برای حفظ سلامتی در پاییز می توان از میوه هایی همچون خرمالو، انار، زالزالک، ازگیل، پسته تازه، به، لیموشیرین، نارنگی، گلابی و … از جمله میوه های این فصل هستند. در ادامه شما را با خواص خارق العاده میوه‌های پاییزی آشنا می‌کنیم.

لیموشیرین:

– کاهش وزن

– رفع عفونت ها

– کاهش تب

– بهبود یبوست

– بهبود حالت تهوع و استفراغ

– مفید برا ی بیماری های دهانی

– وضوح بینایی

– پوستی روشن و شفاف

زالزالک:

– کنترل فشار خون

– کاهش کلسترول و استرس

– سلامت قلب

پسته تازه:

– کاهش کلسترول و فشار خون

– مقابله با سرطان

– تقویت سیستم ایمنی

– خون ساز مناسب برای پوست

به:

– شادی و نشاط

– تقویت کننده قلب

– مفید برای زخم معده

– نرم کننده سینه

– کمک به هضم غذا

– از بین برنده بوی بد دهان

– مفید برای کاهش وزن

– ضد سرطان

– کنترل فشار خون و کلسترول

– ضد ویروس

انار:

– کنترل کلسترول

– بهبود سیستم ایمنی

– محافظت دربرابر سرطان

– کندی روند پیری

– جوانی و شادابی پوست

– بهبود کم خونی

– پیشگیری از دیابت

– تصفیه کننده خون

– تسکین بیماری های التهابی

– تقویت قلب

ازگیل:

– سم زدایی از بدن

– کاهش فشار خون

– پیشگیری از بیماری های کلیوی

– ضد اسهال

– تقویت اعصاب

– معالجه ورم معده

– درمان برفک دهان

روزنامه آرمان , باشگاه خبرنگاران جوان



لینک منبع

مطلب حفظ سلامتی در پاییز با خوردن سبزیجات در سایت مفیدستان.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : نویسنده
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :